iman-islam.alle.bg
Допълнителното говеене нафиле три дни всеки месец може да бъде спазвано по следния начин:
1. Подред.
2. Именно,  три дни в средата на лунния месец.
3. Изобщо в течение на лунния месец.
От Абу Зар радияллаху анху, се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Този, който говее (нафиле) по три дни ежемесечно, е подобен на онзи, който говее постоянно. Аллах Велик и Всемогъщ е Той е низпослал потвърждение за това в Своята Книга: “ Който дойде с добрина, ще получи десет като нея./6:160/ - а един ден (говеене нафиле в случая) е равнозначен на десет дни!” /Този хадис е сведен от ан-Насаи (2409), ат-Тирмизи (762), Ибн Маджа (1708). Шейх ал-Албани е определил този хадис като достоверен сахих./
Абу Хурейра радияллаху анху, е казвал: "Моят любим другар (пророкът салляллаху алейхи ве селлем) ми завеща да говея по три дни ежемесечно, да извършвам два рекята намаз Духа, и преди сън да изпълнявам намаза Витир ". /Този хадис е сведен от ал-Бухари (1178, 1981) и Муслим (721)./
И същото Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е завещал на Абу ад-Дарда и Абу Зар радияллаху анхума. /Този хадис е сведен от  Муслим (722), и ан-Насаи (2404)./
От Муаза ал-Адавийя се предава, че веднъж тя попитала Айша радияллаху анха, следното: “Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, говял ли е три дни ежемесечно?” Тя отговорила: “Да”. Муаза попитала: “От кой ден на месеца е започвал да говее?” Айша отговорила: “Той салляллаху алейхи ве селлем, не е придавал значение на това, от кой ден на месеца е започвал това говеене”. /Този хадис е сведен от Муслим (1160)./
Най-добре е обаче, ако има възможност да се говее три дни в средата на лунния месец, в така наречените бели дни, дните на пълнолунието (13-тия, 14-тия, 15-тия дни по лунния календар). От Абу Зар се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Ако искаш да говееш по три дни в месеца, то говей в тринадесетия, четиринадесетия и петнадесетия  ден”. /Този хадис е сведен от Ахмед, ат-Тирмизи, Ибн Маджа. Хадисът е достоверен сахих. Виж “Сахих ал-Джамии” (673)./

Говеене Нафиле

В момента разглеждате олекотената мобилна версия на уебсайта. Към пълната версия.